Saturday, February 2, 2013

Manis



Macam mana orang boleh telan benda-benda manis?

Maksud aku, manis melampau. Macam Big Apple, Krispy Kreme.

First time aku cuba makan Krispy Kreme tadi, satu je. 
Tu pun susah nak habiskan, tapi terpaksa juga.

Kurang tertarik aku. Nampak artificial. Gambar hiasan.

Menangis juga aku nak telan tadi.
Tsk tsk.
Bukan aku tak suka benda manis, tapi
ni melampau lah!

Boleh lah kau kahwin dengan orang negeri Kelantan.
Stok makan manis semua.

Tsk. Tsk.
Tersiksa jiwa ragaku.

Cantik? Ini lagi aku tak layan. Kalau versi Malaysia, icing je lebih. Isi dia...


Jadi, aku tak berapa nak faham macam mana korang boleh telan benda-benda ni?
Macam takda apa je.

MANIS!


Biar manis muka dan ada senyuman yang manis. 
Bermanis mulut itu o.k. tapi jangan berlebihan. 
Paling penting, jangan terlebih gula dalam darah, nanti kena kencing manis! 
*put on sunglasses* *Biology student mode*







4 comments:

D-SIM said...

eleh, orang ganu pun makan manis2 jgak kn ? haha

nadi said...

Mana ada. Tu Kelantan je. Mee goreng pun manis.

D-SIM said...

be like meehhh, manis pedas hapa semua aku telan. Beruntung bini aku nanti, letak gula sekilo ke, cili seguni ke aku tak rungut B)

nadi said...

Hek eleh. Promote diri nampak ;p